En dag i Oslo – fortsättningen

Här kommer några fler bilder från min dag i Oslo med kära spexiga o-imponerade syster. Är det konstigt att jag vill att hon ska stå modell för mig hela tiden? Hon spexar hela tiden, vi har samma humor och så är hon ju såklart en utav de bästa människorna i hela världen. Att hon är så snygg att massa norrmän visslar på henne hela tiden kan man ju inte missa.

”Oj, man kanske ska titta uppåt!” sade min syster och bekräftade det jag så många gånger har tänkt själv. Inte nog med att man blir hemmablind i sin egen stad och inte ser på Oslo med nya ögon, man glömmer bort fina husväggar, tak och sådant man inte ser om man bara skyndar sig fram på trottoaren förbi alla människor. Titta uppåt ibland, det kan vara en vacker syn.

”Jag älskar alléer!” sade min syster och bekräftade ännu en gång något som jag har tänkt över själv. Jag sade till Tintin att om jag någonsin blev rik så skulle jag bosätta mig i en herrgård där man var tvungen att köra genom en allé för att komma till huset. Jag känner mig kunglig när jag går mellan alla stolta träd.

Sista bilden föreställer en herre som antagligen var ute på svensexa. Medan min syster mumsade på ”detskaintevaraketchuppådenna”-hamburgaren så stod denna snofsigt uppklädda mannen och tutade i trumpeten för brinnande livet. Han höll på länge och jag undrade om han faktiskt tyckte det var roligt att (äntligen) få klä ut sig.

En vacker dag ska jag göra en Osloguide för alla som gillar att spatsera.

Vad tycker du?

