Det här med mer trafik till bloggen

Jag fick tipset om att använda mig av mer-trafik för att få mer trafik till min blogg. Som mest hade jag faktiskt över 700 visningar på en och samma dag. Det är inte dåligt för en amatörbloggare. Men grejen är ju att det är genomgående trafik, och av alla de som varit inom min blogg kan jag med säkerhet säga att minst 98% av alla bläddrar till nästa sida utan att ens läsa ett inlägg eller se på bilderna. Det var ju inte meningen när jag började med mer-trafik. Meningen var ju att jag skulle få fler besökare som ville läsa flera inlägg och kanske kommentera när det var något de tyckte var intressant.

Jag vill ju fortsätta blogga, jag vill visa mina bilder för att jag tycker att det är roligt att folk kommenterar dem. Jag vill få ett förhållande till andra bloggare och kanske en dag vara med på en bloggträff. Diskutera fotografi och blogginlägg med andra som också sysslar med sådana saker på fritiden. Jag vill inspirera och tvingas till att bli mer inspirerad. Men det enda som händer är att jag ser trafiken öka, utan ett enda avtryck. Jag blir då förtvivlad, för många bloggar har så många fler läsare och kommentarer där de skriver om vad de har ätit och att de inte orkar blogga mer idag. Jag försöker (för det mesta att lägga lite energi på blogginläggen, och ta med en bild i varje inlägg för att det inte ska bli för tråkigt. Men jag är för tråkig, jag inser det. Jag önskar att jag var som denna frugan, hon inspirerar mig så jag får ont i tånaglarna.

För övrigt vill jag tacka alla som faktiskt kommenterar, mitt hjärta hoppar till när en kommentar ploppar upp. Tack, säger hjärtat.

12 reaktioner på ”Det här med mer trafik till bloggen

  1. Jag tänker precis likadant om min blogg. Vill också ha bloggvänner (som dig) och vill gå på bloggträff. Få kommentarer och lära känna människor. Dela med mig och få insperation. Frågan är hur man gör…. Kram

    • Ja, det hade varit så roligt. Det finns ju massa bloggare här i Norge, men har inte fått kontakt med så många att jag vågar fråga ännu.
      Jag vet inte hur man gör, tyvärr. 😦

  2. I know, känner likadant faktiskt. Iof ska jag väl inte påstå att min blogg är den mest inspirerande bloggen men vet ju att det finns värre där ute 😉

    sv; vi gifter oss den 21 juli ute i Drengsrud Herrgård vid Asker 🙂

  3. Din blogg är la inte alls dålig?;)

    och om du vill ha fler kommentarer kan du ju pröva att kommentera andras bloggar då brukar man antingen få en ny läsare eller iaf en kommentar tillbaka:)

    • Tack ska du ha. 🙂
      Jag brukar ofta göra det om det är något jag vill kommentera om just det inlägget, brukar inte bara skriva att jag kikar in. 🙂 Men jag kanske borde göra det.

  4. Har använt mer-trafik precis som du ett tag och säger det samma, ingen av dom besökarna som faktiskt stannar och ger lite tid till bloggen.. tråkigt äre!

    • Ja supertråkigt. Skulle kommentera på din blogg men kom aldrig åt kommentarknappen för den liksom slank iväg varje gång jag försökte. Så vet du i alla fall att jag har provat. 😉

    • Tack!
      Försökte gå in och läsa din blogg, men det blev nåt fel hela tiden. Riktigt konstigt. Kan komma in på andra sidor, men inte på din. Humm…

  5. Jag har också Mer trafik och det är som du säger, en evig ström av människor (OM jag själv gör en evig ström av tryck på mertrafiks sida), annars stannar allt av! Men vad jag märker, om jag har satsar på mertrafik så ser jag att bloggkommentarer liknande: ”fin blogg du har! checka gärna min också, kram” eller ”fin blogg. Hoppas du har en fin dag. Kram”
    Visst är det roligt att någon tycker ens blogg är fin men tycker de det egentligen? Eller är det ett standardsvar de klipper in i mertrafikssurfandet för att göra mera intryck? För bakom det finns ingenting känns det som! De är inte intresserade av min blogg utan bara att jag ska komma till dem och se vad de gör!

    Min blogg har under det senaste halvåret/året minskat drastiskt i besökare. Jag förstår att jag är tråkig och förmodligen väldigt opersonlig och det funderar jag på att ändra…men i första hand är min blogg en bildblogg där bilden ska stå i centrum. Inte tekniken, eller hur man gör utan bilden!

    Men jag vill samma som du. Jag vill ha massor av besökare som kommer till mig för att de gillar det jag gör och som sedan vill stanna kvar! Men det är skitsvårt…finns ingen enkel väg att gå skulle jag tro….det är bara att kommentera hos andra och visa sig tillgänglig på många ställen!

    Samtidigt som jag ogillar att få såna kommentarer som inget betyder, så avskyr jag ännu mera att ge det till någon annan. När jag lämnar en kommentar ska det vara någon mening bakom. Jag ska gilla bilden eller texten, för annars känns det så falskt och oäkta!

    Mitt fel är också att jag är fullständigt JÄTTEKASS på att svara på kommentarer. Men det är ytterligare en sak jag inte förstår. När man får tackkommentarer! Frågar jag något vill jag gärna ha ett svar…men om jag skriver något positivt om en bild så vill jag inte ha en tackkommentar tillbaka! Gärna ett tack ihop med någon kommentar om något jag gör på min blogg men en kommentar som ser ut såhär: ”SV: tack så mycket!” Hur roligt är det? Jag svarar inte heller på något utan att skriva någon kommentar på den jag ska tacka eller svaras blogg (som nu)

    Så nu kommer mitt svar! ;O) Tack snälla för ditt besök hos mig! Och tack för dina tankar om detta….det fick mig att skriva av mig lite om det…och fundera på ett blogginlägg om det! Nu ska jag titta vidare hos dig! :O))

    • Oh vilken lång och rolig kommentar! Sånt gillar jag. När jag sätter igång tankar hos folk. Inte nödvändigtvis provocerar, men i alla fall får folk att reagera så pass att de vill kommentera och komma tillbaka för att se vad jag hittat på härnäst.
      Jag har din blogg på bloglovin för att jag gillar dina bilder väldigt mycket. Några gånger ser jag bara på bilden och klickar vidare till nästa blogg (men gör ju samma sak med andra bloggar också) och ibland kommenterar jag, när jag har tid. Att surfa runt på bloggar är något jag sällan har tid till, och då blir det att jag gärna hellre lägger tid på min egna blogg och inte ”gör reklam” för min egen.
      Jag gillar inte heller kommentarer som ”Fin blogg” och ”SV: Tack så mycket.” Då vet man att personen inte egentligen är intresserad av vad man har skrivit, utan antagligen bara är intresserad av att få fler folk på sina bloggar.
      Hoppas du gillar vad du ser. Välkommen hit!

Vad tycker du?

