Flygfoto

Precis här var vi på väg ner och hade kommit in på norskt luftterritorium. Jag hade torkat bort mascaran och gladde mig till att komma ner så jag kunde få pussa på min son och min sambo igen. Jag blev lite rädd när vi sjönk genom molnen då flygplanet skakade lite och kramade min kollegas arm riktigt hårt tills den vänliga flygvärdinnan kom förbi och sade med värme i rösten: ”Detta är helt vanligt, inget att oroa sig för” medan hon stapplade lite fram och tillbaka på grund av turbulensen. Jag är väldigt glad att hon gjorde det, för jag visste inte att det var vanligt, och kanske kan flyga snart igen. Jag vill så gärna resa mer med och utan min lilla familj.

Ännu ett ointressant innehållslöst blogginlägg för att få visa upp en bild som jag tycker är helfräck, för det ser ut som ett täcke av moln.

Jag kan liksom inte koppla bilderna och texterna tillsammans. Jag kan inte göra tutorials eller tips på hur man fotograferar för jag vet knappt hur man gör själv, jag reser inte och kan inte blogga och tipsa om det, jag är usel på att laga mat och kan inte dokumentera det, jag köper sällan nya kläder och gillar inte att posera framför kameran så jag kan inte skriva om det heller. Detta är ju en vardagsblogg, men jag måste göra min vardag mer intressant. Tyvärr är jag en negativ person av naturen och har ibland svårt att se det ljusa och fina i saker, även om jag tar vara på många fina stunder. Jag vill inte blogga om min son hela tiden,  han lyser upp min dag varje dag, men det blir för personligt.

Meningen är ju att någon ska tycka att mina bilder är fina och vilja att jag ska fotografera dem, samtidigt som jag får skriva av mig lite, som en fjortis. Tihi. Jag vill gå på bloggpicknickar och fotografera tillsammans med andra som har samma intressen. Om inte vardagen kom i vägen skulle jag fota hela tiden.

Slutordbajsande för idag.

2 reaktioner på ”Flygfoto

  1. Så fin bild! Jag hatar att man inte få ha sin mobil på på planet, då kunde man ju ha tagit så många fina bilder!
    Jag tycker inte du ska bry dig så mycket om vad andra vill läsa. Visst vill man ha människor som läser ens blogg men det bästa är bara att vara sig själv och skriva om något man tycker är kul. 🙂

    • Tack! Jag brukar flyga med Norwegian, och där har de trådlöst internet. Så man får ha mobilen på om man har på flygmode.
      Ja, jag vill ju skriva om något kul men kommer aldrig på något. Hehe. 🙂

Vad tycker du?

