Fransk musik

Satt och såg på barnprogram med min son. Då kom plötsligt denna serie upp, en fransk animationsserie om Daltonbröderna (ni vet, de som var med i Lucky Luke). Intromusiken var så himla bra, så jag bestämde mig för att få tag i musiken. Lyckades tillslut hitta bandet, The Arrogant Creamy Gun, men inte låten. Det visar sig att de håller på att spela in sin första skiva, och då jag frågade dem på facebook om de någonsin skulle göra en hel låt av det introt så svarade de faktiskt mig. De skulle spela in sången, och jag skulle nog få höra när den kom.

Så lyssna och njut. Jag gillar verkligen att brorsorna diggar med i musiken.

2 reaktioner på ”Fransk musik

Vad tycker du?

