Livet går upp och ner

När jag tog denna printscreen för några minuter sedan tänkte jag inte på hur jag skulle förklara varför jag ville visa den för er nu sju läsare. Jag hade tänkt att visa att det verkar som om min blogg falnar och att det kanske är dags att sätta fart på pressen eller avsluta med ett fyrverkeri. Men sedan tänkte jag på hur folk i min närhet har påpekat de lite mindre goda sidorna vid min personlighet. Inte för att kritisera mig, men för att ge mig en öppnare syn på mig själv. Jag går inte runt och tror att jag är fantastiskt, alltså. Men jag är en person som faktiskt har svårt att bryta mönster, och vanetankar. Jag vill så gärna se annorlunda på saker och ting. Jag hade velat att den där läsaren, som bestämde sig i måndags för att inte följa min blogg längre, skulle få mig att tjuta högt av förtvivlan och sedan bestämma mig för att skriva och fotografera så fantastiskt bra att jag hade blivit lika stor som Foki, Att vara någons fru-Emma eller UnderbaraClara. Men istället gör det där hiskeliga minustecknet mig bara mindre. Mer medveten om mina mindre goda sidor. Mindre stolt över Fac ut vivas.

Jag har bloggat sedan 2006. Visst, då var bloggen mer som ett ställe där jag trampade då och då, men den har alltid varit där for mig som en liten minipsykolog. Eftersom de flesta som läser detta känner mig privat så känner jag mina begränsningar. Jag vill inte skriva vad jag känner och tycker, för det slutar alltid med att jag får en kommentar här eller öga till öga att jag borde sluta tänka som jag gör, se livet lite mer positivt och sluta spela martyr. Men hur är det med dig själv? Vaknade du helt plötsligt upp en dag och tänkte att du skulle tänka annorlunda och så gjorde du det för resten av ditt liv?

Låt mig ha mina dåliga dagar i mina blogginlägg för vad dem är, dåliga dagar. Det enda jag vill är att en vacker dag skriver någon till mig att h*n har samma tankar, eller samma känslor. Jag delar endast med mig för att jag vill att folk ska veta att det inte är rosenrött jämt. Även om man inte har haft en dålig uppväxt, blivit beskjuten i en bakgata eller blivit frisk från en livshotande sjukdom.

Nu ska jag sluta innan jag trycker på fler ömma punkter.

Jag ska börja lösenordsskydda några av mina inlägg, och den som orkar läsa det dravlet kan skicka ett mail till karolinka_@hotmail.com.

11 reaktioner på ”Livet går upp och ner

  1. Synd att du känner att du inte kan få skriva av dig. Det som är så skönt, och nyttigt både för en själv och andra som går runt med liknande tankar (som du skriver om att det inte är rosenrött jämt).

    Sedan angående ett minus i följarsiffran så vet jag hur det känns. Varje gång jag får ett minus, vilket jag får rätt ofta, känner jag mig värdelös en stund. Ointressant och kass och shit nu ska jag bli bra och spännande och … Men nä, jag är ju bara jag och det passar inte alla och det måste vara okay. Så jag tittar inte där så ofta längre, på hur många jag har alltså. För jag mår bara dåligt när jag ger den siffran vikt.

    • Det är det de lösenordsinläggen ska vara till för. Då kan inte kollegor läsa, och jag kan välja vem jag vill ska kunna läsa.

      Det var längesedan jag tittade där också, var ju så stolt över att ha hela åtta läsare. Men jag kanske borde sluta titta. 😀

  2. Skal innrømme at det ble litt for mye Svensk her til at jeg skjønte alt 🙂
    Mange bruker blogging til å få ut tanker, er jo det som er greia med blogg. En dagbok på nett. Mange starter nok med en drøm om å bli som de bloggerene du nevner. Tenk å kunne leve av å blogge! I sverige synes jeg de har mye bedre toppbloggere en de 14 år gamle jentene som holder på i Norge. Håper det er noe som snurt seg litt…

    Skjønner også at du vil ha passord på noen av innleggene dine. Håper fortsatt at du likevel kommer til å fortsette å legge ut bilder 🙂

    //Smykket mitt har jeg forresten kjøpt på HM, men det er et par år siden så jeg tviler på at de har det der nå. Og ja, det er Afrika jeg skal til 😉

  3. Jag läser! Gillar inte att följa bloggar på bloglovin och sådana sidor dock. Fortsätt skriv 🙂 God fortsättning! Kram

Vad tycker du?

