Överskottsenergi – ja tack

Nu är det snart jul, som alla vet. Då ska man njuta, äta så mycket mat att byxorna spricker och umgås med familjen så länge att man inte orkar med dem efter två dagar.

Jag och sambo kom hem från varsitt jobb igår och vi tittade på varandra utan att säga ett ord. Vi visste båda vad vi ville. Sova! Men han lagade julskinka och jag städade. Idag gick han och lade sig med vår son, och jag sitter själv och försöker hålla ögonen öppna. Men förgäves. Det får bli köttbullerullande imorgon eller dagen före dopparedagen istället. Och om det är olagligt, så skjut mig.

Till dess, håll till godo med ett fånigt självporträtt med mitt nya objektiv.

Vad tycker du?

