Vad gjorde jag år 2006?

År 2006 flyttar vi tillbaka till Norge, den 12 mars närmare bestämt, som jag skrev om i förra inlägget. Vi stuvar in oss på 38 kvadrat, jag och kärleken. Den 13 mars går jag till bemanningsföretag, och den 14 mars har jag jobb. Han pendlar till jobbet medan jag flyger runt på olika arbeten eftersom jag är vikarie via ett bemanningsföretag. Jag börjar blogga och skriver mest om ångest och norrmän som är lite svåra att förstå sig på. Jag försöker komma in i storstadsrytmen och får ett jobb som gör att jag kan fundera på vad jag egentligen vill bli och vad jag vill med mitt liv. Jag har även kronisk huvudvärk vilket resulterar i att jag måste röntga knoppen för att se om det bor något ovälkommet där. Tintin är med hela vägen den dagen jag ska röntga, ända tills jag måste ta av mig hårspännet och alla kläderna i ett litet bås som ser ut som det gjorde på badhus förr i tiden. Jag måste ligga alldeles still, och ljudet jag hör när jag ligger mitt i apparaten påminner mig om ett tåg.

Jag har förträngt hur lång tid det tar innan jag får veta att det inte är något fel med mitt huvud. Huvudvärken är fortfarande kvar. Jag gör succé på jobbet och känner för första gången i mitt liv att jag är någonting. Vi umgås med Tintins vänner, men jag känner ändå att jag vill ha egna vänner. En första tanke om att det verkar vara svårt att få vänner i vuxen ålder sås i mitt huvud.

Min huvudvärk försvinner strax efter att jag sagt upp mig på jobbet. Mitt livs kärlek har skaffat arbete till mig i staden där det luktar så illa, och vi flyttar tillbaka dit i 2007 för att påbörja något stort!

3 reaktioner på ”Vad gjorde jag år 2006?

Vad tycker du?

