Nu fick jag lite småångest

Jag satt och surfade runt på det dära moderna internet efter något som kunde hjälpa mig med att få fotografera lite oftare. Just nu består min fotografering av smäktande sms till svägerska, som är den enda som faktiskt bor i närheten som vill ställa upp. Ibland. Någon gång ibland får jag för mig att ta med kameran om jag ska någonstans, men då jag är ganska beroende av naturligt ljus så blir det svårt så här i dystra tider i december. Dessutom är jag för feg för att plocka upp kameran mitt i en folksamling och börja knäppa. Folk kan ju tro att jag tror att jag är nåt. Dessutom är jag dålig på att se mönster och kompositioner, jag vill helst fotografera folk tror jag.

Jag fick syn på en internetsida där fotografer, modeller, stylister och annat smått och gott kan registrera sig för att få uppdrag. Och jag registrerade mig! Så nu sitter jag här med lite lätt illamående och funderar på hur stor törn mitt ego kommer ta när jag aldrig hör någonting.

För jag är inte alls negativ, jag är realist.

4 reaktioner på ”Nu fick jag lite småångest

Vad tycker du?

