Vad gjorde jag år 2004?

År 2004 var jag 22 år. På fotografiet sitter jag i ett hus i utkanten av Örebro och har ingen aning om vad som väntar. Jag har, efter några turbulenta månader med en snuskgubbe till pojkvän, träffat en svensk/norsk kille i samma ålder och liksom på skoj flyttat in hos honom. Han bor i Norge, i staden där den dåliga lukten förknippas med pengar, och lovar guld och gröna skogar, och jag som var så trött på studierna, hakar genast på. Väl där jobbar jag som vikarie på olika företag, stora som små. Han jobbar som kock på en ganska framgångsrik restaurang och jag som kallskänka där jag får lägga ostskivor i prydliga rader och servera smörgåsar med sill och makrill. Först bor vi hemma hos hans föräldrar på en prästgård och sedan flyttar vi in i det äldsta huset i staden och fyller det med gamla möbler från hans släktingar. En kyl från farmor, en soffa från bror. Jag saknar mina vänner och min familj, men är så förälskad att den här pojken som mest liknar Tintin (i alla fall i mina ögon) får mitt hjärta att fyllas. Vi fyller våra vardagar med jobb och på helgerna går vi ut och super.

Jag minns inte hur vi firade jul med respektive familjer, eller vad vi gjorde på nyårsafton. Detta fotografi är det enda jag har på mig själv i digital form.

2 reaktioner på ”Vad gjorde jag år 2004?

Vad tycker du?

