Tidsfördriv

artichokeFör att få tiden att gå (med tanke på att det är tio dagar kvar tills vi vet om vi får lägenheten) så var jag och min sambo + son på italiensk matmässa igår i Oslo. Det var gratis och man kunde komma in och se på lite olika stånd där de delade ut ost och små pastaskruvar som man kunde smaka på. Vi hade bestämt oss att vi skulle gå ner till Domkyrkan där mässan befann sig, och promenaden tar ca 35 minuter. Vi gick längs med Akerselva, och insåg efter en timme att vi fortfarande inte var i närheten av kyrkan. Sonen ville gärna köra vagnen, och då tog det automatiskt längre tid. Människor stirrade på oss där vi gick bakom en 2,5 åring som kämpade med vagnen för att få upp den i backarna, men vi fick inte hjälpa till att putta, så då fick han göra det själv. Och roligt var det.

När vi väl kom fram var mässan nästan slut, folk hade tömt det mesta och det var inte mycket kvar att se. Jag tog mig en tur runt och fotograferade lite, men eftersom jag bara kan visa en bild i taget i denna blogg så får ni nöja er med kronärtskocka idag.

Väl hemma hade tiden bara förflyttat sig några timmar, så jag gick ut och ölade med en väninna. Idag var magen inte i form, jag är inte van att dricka fem öl (!) så vi åkte hem till sambos föräldrar och åt pannkakor och hoppade i vattenpölar.

Och på måndag är det jobb. Jag måste säga att jag är lite sugen på en veckas semester till.

2 reaktioner på ”Tidsfördriv

  1. Så hyggelig. Skulle ønske jeg bodde litt nærmere byen når det skjer slike ting. Da har man mulighet til å få med seg litt mer av slike morsomme ting som foregår… 🙂
    Ser for meg at det var kjekt med lillegutt som skal dytte vognen heeeelt alene 😉

    • Men Asker er vel ikke så langt borte? 🙂 Jeg skjønner hva du mener.
      Ja, han er så sta så sta så det går ikke en gang å snakke med han. Vi får håpe at noen ikke hadde lyst å ringe Barnevernet. 😀

Vad tycker du?

