Word

För de som gillar soliga glada pastelliga bloggar så är inte detta en blogg för er. Jag påstår inte att jag är en tvärtemot blogg heller, men idag kommer inlägget handla om just ångest. Ingen tårdrypande ångest, bara ren ångande ångest.

Jag sitter med en boll inuti mig. En boll av avundsjuka. Usch. En sån där boll man bara vill ha ur sig. Kanske det är en sån boll som finns i magen när man spenderat flera dagar vid en sommarstuga utan en fungerande toalett, bara en Separett som tar emot allas behov? Kanske det är ett sting av avundsjuka, när jag läser alla bloggar där alla har det så jävla bra. Jag har det också fuckings jävla bra, bättre än någonsin, jag kan och vill inte begära mer, jag kunde aldrig drömma om att jag kunde ha det så här bra. Men ändå vill jag också vilja någonting tillräckligt mycket för att gör något åt saken. Jag tycker jag är för tjock, men jag gör ingenting åt det. Jag vill bli bättre på att fotografera, ändå gör jag ingenting åt det. Alls. Jag bara surfar runt på andra bloggar och blir grön av avund när jag ser vad de åstadkommer. Det känns som om jag är i en liten bubbla fullt med kärlek till min sambo och min vackra son, min vilja till att ha ett städat hem och vara flitig på jobbet. Den bubblan rymmer inte mer. Jag får inte plats med fotografering. Jag får inte plats med kurser, med workshops, med oändliga timmar framför datorn där jag letar inspiration, med ännu mer oändliga timmar där jag är ute och faktiskt försöker se kompositioner och ljusförhållanden. Jag har insett att jag är ganska dålig på det här med att fotografera. Då borde den lilla djävulen i mig vakna och bevisa att jag är helt ok, och inte alls så dålig som jag tror. Men nej då, jag samlar bara mer bollar i magen.

Hej hopp, jag är helt inne i att göra ord av mina fotografier, så ni får nog se fler av sådana bilder framöver på bloggen.

En reaktion på ”Word

Vad tycker du?

