Rosetoget

Jag vill bara passa på att tacka alla som var med i rosetoget över hela världen. Jag var i Oslo, där det inte fanns möjlighet för ett tåg för att det var så mycket människor. Själv gick jag till Youngstorget som ligger alldeles bredvid regeringsbyggnaden som blev bombad för att tända några ljus. Det är pinsamt att medge det, men jag hittade inga rosor i någon blombutik. Det var utsålt.

Norge är ett vackert land, och jag beundrar människorna som kan överösa varandra med så mycket kärlek i dessa sorgens tider. Vi är ju trots allt ganska många fler än gärningsmannen, och jag tror att vi har visat varandra tillräckligt med kärlek för att det ska räcka jorden runt många gånger. Jag hoppas att detta kan leda till att människor slutar döma varandra och istället ser gemenskapen.

Jag må vara svensk medborgare, men i mitt hjärta är jag norsk.

En reaktion på ”Rosetoget

Vad tycker du?

