Fredagsrytm

Den allra bästa stunden på hela veckan är när jag kommit hem från jobbet, ätit och lekt med min son. När han badat, ätit kvällsmat och ligger i sin säng för att sova med sin far bredvid sig, ja då har min absoluta favoritstund kommit. Fredagskväll = länge kvar tills man ska upp och stressa en hel jävla arbetsvecka till, tyst i lägenheten och datorn/tv:n/sängen/soffan står till mitt förfogande.
Jag älskar de små stunderna då man verkligen kan slappna av så mycket att ryggen knäcker upp sig själv och blir alldeles mjuk. När det är fullkomligt tyst runt omkring mig och det enda jag behöver tänka på är vilken blogg jag ska läsa först.

Men efter ca en timme är jag medveten om att jag är ensam, saknar min sambo och hämtar ut honom från sovrummet där han säkert somnat före sonen. När kvällen börja lida mot midnatt saknar jag sonen så illa att jag hämtar honom, och så sover vi gott i sängen alla tre tills det blir lördagsmorgon och vi har en hel dag framför oss.

2 reaktioner på ”Fredagsrytm

Vad tycker du?

